Kurs på Handarbetas träff…

Hej tjejjer…

På StockholmCity Scrappträff så hade jag en kurs i hur man skapar Vintage/Yolistyle… På kursen fick alla skapa med ett kit och vi gjorde samtliga denna LO. Vi använde massor med distress, stämplar och spetsar för att rama in och ge djup i layouten. Otroligt duktiga var alla. 😀

Den är ganska lik en LO jag gjort tidigare, ungefär samma material på den – å jag bara älskar dessa papprena från making Memories… dom är så himla vackra och effektfulla. Fotot är taget i somras när jag var med Robbins familj i Stockholm och strosade runt bland alla små gator där.

Jag började med att emboss swirlen i clear för att sedan inka och stämpla i omgångar på och runtom fotomattan. Det är bra om man har upplägget ganska klart för sig innan man börjar inka. Markerar papprena med blyerts och sedan kan man inka utan att behöva fundera på hur resultatet kommer att se ut.

Vackra blommor och blad. Gardenior har varkligen varit flitigt använda här hemma hos mig det senaste. Bladen från Prima är också bara så läckra, att varva både bruna och gröna tillsammans är effektfullt. Ser ni de små metallöven? Jodå det är små gullig charms som jag tyckte passade så bra in här.


Att rama in med spets är något jag gjort väldigt mycket det senaste och jag älskar effekten av det. Det ger en LO det där lilla extra och ser också väldigt välarbetat ut när man gör det. Att skrynkla spetsen lite som jag gjort här skapar också mer liv och 3d-effekt.

I övre hörnet kommer mycket av sakerna åter. Här ser ni också hur jag duttat med Pearlmakern för att få ett hav med halvpärlor. Samma i nedre hörnet som ni ser på en av bilderna här ovanför.

***

Det var min kurs-LO
men för att få ta del av alla mina extra trix
ja, då får ni allt se till och boka in er på nästa kurs…
som förhoppningsvis blir på nästa träff!
😛

Här kan ni kika på en liten video från träffen som
Verro träff- och kursdeltagare har filmat in!

hihi så skojjigt va!!??

***

Materiallista:
Papper: MakingMemories – Ads Findings, Florl Fabric.
Blommor: Gardenior, minirosor, mini gypso
Blad från Prima, Bruna och Gröna
Stämplar: Prima clearstamps,
Crafty Individuals –  161 brev, 194 noter, 214 brev.
Övrigt: Distressfärg, chalk, spets, pearlmaker,
charms, alfabete.

***

Kraaaaaaaamar
//Yoli

1 kommentar

Under *DT - Yoli Design, Layouter

Ett svar till “Kurs på Handarbetas träff…

  1. Fia

    Helt otroligt drömlik LO!
    Jag frågade dig hur du tänker när du skapar och ditt svar var ”jag bara göra”.
    Kanske borde du fundera på att plugga till designer, du skulle bräda de som ligger i topp!

    Kram, Fia

Lämna en kommentar