Choklad, choklaaad!

Jag ääälskar choklad och tycker att alla som inte gillar choklad är lite konstiga ;P Därför ska Max dagisfröknar få sånadär Werther’s chokladkakor (gudomligt goda) i sommarpresent. Det är ju lite tråkigt att bara ge bort chokladkakorna utan något fodral så därför har jag gjort ett. Det blir lite mer personligt och så tycker jag.

Man får ju börja med att mäta ut i ett cardstock hur långt det ska vara, vart man ska vika osv…

Jag valde en hÄngel som motiv på fodralet. Det är målat med distressfärgerna Walnut stain, vintage photo, tattered rose, weathered wood och victorian velvet.

Det bästa man kan göra är att klä in chokladkakan i cardstocken och montera allt. Annars är risken att det blir buckligt eller, ve och fasa, fodralet inte passar!

Så här ser det ut när det är klart. Chokladakan ligger i tryggt förvar (utan räckhåll för mina fingrar) och fröknarna får sig en roligare och ätbar sommarpresent =)

Materiallista från butiken:

Cardstock
Maja Designs mönsterpapper från Crea diem
Blommor
Minirorosor
Kopparbrads
Distresser
Chalk

Eget material:

Pärltråd
Löv
Band
Stämplar
Floss

Det var allt från mej denna gång! Glöm inte tävlingen! Den hittar ni HÄR. Och så glömmer ni väl inte morsdag på söndag? Överraska mammsen med en chokladkaka kanske? =D

Kram
Malin/Majamelon

3 kommentarer

Filed under *DT - Malin/Majamelon, Altrat

3 responses to “Choklad, choklaaad!

  1. Maiden

    Mmm så gott! Jag menar, läckert… 😉
    Kanske man skulle prova på ett sådant kort… Men jag har ju ingen choklad hemma! 😦
    Kram

  2. Mmmmmums! Såå fint och läckert.
    Skall nog ta och göra några jag med… har ju en heel drös med fröknar att tacka inför sommaren ; )
    KRAM!

  3. Underbart vännen!! Å vilket mumsigt innehåll dessutom!! 😛

    Kraaaaaaaaam

Kommentera

