Råååååsa morsdags-kort ; )

Hej, hej!

Hur har ni det i vårvädret? Har ni hunnit med att sticka ut nosen i solen än?

Här slog värmen till med full kraft i slutet av förra veckan. Resultatet blev en gräsmatta som formligen exploderade i grönska … och maskrosor! Men lite vackert är det ändå att kika på…intalar jag mig själv, haha.

Idag tänkte jag inspirera med två morsdags-kort i rååååsa toner. Eller morsdag… de kan lika gärna användas som grattiskort, tack-för-hjälpen eller bara-för-att-kort ! Jag valde att inte sätta någon text på utsidan, just för att man skall kunna välja tillfälle själv.

Nåja, nog babblat om det. Nu vill ni nog se korten, va?  =  )

Rosa morsdags-kort

Det här första kortet är 10×15 cm och stomen av kraft cardstock. Papper ifrån Primas Flight´s of Fancy-serie ”Tiptoe” samt  ”Miss Pretty”. Jag har klippt ut en fjäril ur det ena pappret och sen lagt på ett rejält lager glossy-accent. Det ger ett stadigt papper som går att böja till om man vill.

Rosa morsdags-kort detaljbild

Brevet är en underbar, och mycket användbar, stämpel ifrån CraftyIndividuals. En av mina absoluta favoriter faktiskt!

Den har jag stämplat med distress ”vintage photo” på baksidan av det ena mönsterpappret. Sen har jag ruffat till kanterna, chalkat lite och sen böjt in ändarna för att få intrycket av en skriftrulle. Några små kallor fullbordar det hela. Spetsen är privat.

Mother´s little angel

Ytterligare ett kort i rååååsa , haha. Den här gången har jag använt mig av läckra MajaDesign-papper från serien Crea Diem. Pappret heter ”Kärleken övervinner allt” och jag har använt både fram och baksida av det. Det kan man se där jag rivit upp pappret i kanterna…

Mother´s little angel - detaljbild

 Även här har jag använt en Crafty Individuals-stämpel. Den här heter ”Mother´s little angel” och är bara såå söt!!

Jag stämplade med ”vintage photo” på en spillbit av craft cardstock. Även den lilla tag ´en är av craft cardstock. På den har jag använt en privat flourish-stämpel som jag tyckte passade in  ;  )

Om ni kikar lite noggrannare på den lilla tag´en, så ser ni att jag stansat med Martha Stewart´s  Doily Lace på kanterna. En liten detalj som jag känner ändå ger ganska mycket.

 

Såå… det var mina två råååsa kort… nu återstår bara att se vem som skall få dem! Har några lämpliga kandidater på lut, haha.

Nu skall jag ut i trädgården och jaga maskrosor igen…  På återseende!

 

~ KRAM! ~

 Sophia

2 kommentarer

Filed under *DT - Kurrebo/Sophia, Kort o Stämplat

2 responses to “Råååååsa morsdags-kort ; )

  1. Maiden

    Läckert tjejen! Trots att det är råååsa! 😉
    Kram

  2. Underbart vännen underbart!!! Så snyggt med brevet… me likey!!!

    Kraaaaaaam

Kommentera

