Forget me not

Hej, hej!

Hoppas att ni mår bra och passar på att njuta av det fina vårvädret.

Själv har jag stulit mig till en liiiiten stund i solstolen idag… dock med kofta och skor… vindarna var inte nådiga, men skönt var det i solen!

Idag tänkte jag visa er ett kort med en söt liten elefant. Tyvärr upptäckte jag nyss att den var slut i butiken  =  (Känns ju lite tråkigt att då visa upp honom, men, jag hade redan gjort kortet färdigt och då får det vara så!

Jag har använt mig utav MajaDesign´s underbara papper. Verkar inte som om jag kan inte få nog av dem, hahahha  ;  )

Dessa papper har jag sen monterat på en kortstomme av craft-cardstock. Inkat kanterna med distressdyna ”Black Soot”. Runt motivet doodlade jag dit en slarvig ram. Det gör att man lyfter fram motivet lite extra tycker jag.

Själva motivet har jag färglagt med distresser. Såå himla roligt! Har du inte testat det än så tycker jag att du borde det!

Allt du behöver är vattenfast dyna ( att stämpla ditt motiv med ), ett akrylblock/kakelplatta el dyl, distressdynor, pensel och vatten.  Om du kikar in till min superduktiga dt-kompis, MajaMelon, så har hon just gjort en toppenbra tutorial på hur man färglägger med distresser. Hon kan verkligen sina grejer!!

Nåväl… det var allt för idag.

Hoppas ni får en riktigt underbar Kristi Himmelfärdsdag och en lång, skön och avkopplande helg!

Passa på att njuta av en kopp kaffe eller thé i solen. Det känns fortfarande så lyxigt nu om våren…

 

~KRAM! ~

Sophia

1 kommentar

Under *DT - Kurrebo/Sophia, Kort o Stämplat

Ett svar till “Forget me not

  1. Oj, någon sol finns det inte att njuta av här, inte fanns den här igår heller, men skönt att någon får njuta av den iallafall 🙂

    Jättesöt elefant, gillar inramningen. Tack för tipset av MajaMelons blogg, ska ta mig en kik på hennes tutorial, det finns alltid nya knep och tekniker att inspireras av!

Lämna en kommentar