Sista april!

Ja då var det sista april igen 😀  För 15 år sedan var det stört omöjligt att sitta hemma på sista april. Jag skrattade åt alla stackars människor som valde att sitta hemma en kväll som denna…nu tillhör jag ”sittahemma-eliten” och skrattar åt alla ungdomar som skrattar åt mej! Undrar om jag som pensionär kommer att sitta och skratta åt barnfamiljer som skrattar åt ungdomar som skrattar åt barnfamiljer? :S
Jaja…nog skrattat.

Idag bjuppar jag på ett blått kort med en av de nya ljuvliga magnoliastämplarna som finns i shoppen!

Den här söta Tilda har jag målat med distresser. Och man behöver inte ha refiller för att måla! Har ni stämpeldynor så tryck dynan mot ex. en akrylkloss och fånga upp färgen med pensel 🙂
Jag har använt färgerna Stormy sky, Walnut stain, Tattered rose, Vintage photo, Brushed cordoy och Weathered wood. Har använt stickles på vingar och bubblor.

Kortet i helhet:

Lite närbilder på de söta blommorna:


(fjärilen är tagen från min egen låda)

Naturligtvis var jag tvungen att dutta hejvilt med pearlmakern också ;D
Texten har jag stämplat med hjälp av mina älskade magnetstämplar.

Materiallista (klicka på länkarna för att komma direkt):

Bubbling Tilda
Blommor och rosor
Löv
Distresser
Magnolias – Vintage Blue Quilt

Maja design – Ord flyger bort
Pearlmaker – Creme
Chalk – Creamy brown, Dark brown
Mini Brads – Antique coppar
Stickles – Frosted Lace

Ha en riktigt härlig Valborg!!

Kram
Malin/Majamelon

3 kommentarer

Filed under *DT - Malin/Majamelon, Kort o Stämplat

3 responses to “Sista april!

  1. Ja själv håller jag just på att blanda groggar av hembränt å cola…. Ha ha ha.
    Nää… lika illa här – trevligt å mysigt är det som gäller nu för tiden, man börjar bli gammal helt enkelt! 😉 Å e man som jag dessutom gravid så är det bara till att dricka groggvirke…

    Oops, kom bort från ämnet lite – läckert kort skulle jag ju skriva. Faktum e att jag kanske, kanske ska prova på att själv måla lite med distresser…

    Massa kramar – å skål!! 😉

  2. Så snyggt!! Älskar stämpeln!! Min favvo ur kollektionen!!

  3. Sagoligt vännen!! Underbart kort…

    Å Kerstin!! Bäst du håller dig till groggvirket annars kommer jag å boxar på dig!! *skraaaaaaaaattar*

    Kraaaaaaaam

Kommentera

