äPrima Prima…

Hej igen allesammans!

Nu var det åter dags för mig , Sophia, att få inspirera er och få er att gå utanför er egen ”comfort-zone”  =  )

När jag var på träffen förra månaden, så passade jag på att lägga undan några utav Prima´s underbara och softa papper. Dessa har jag nu lekt en del med… massor av distressande, stämplande och stansande…precis som jag gillar det! =  )

Först en bild på hela LO´n…. Det är min Lilla Sötloppa som agerar modell denna gången..

Jag ville ha en riktigt romantisk och feminin LO den här gången, så jag började med att skära bort närmare 2 cm av kanten runt om hela pappret. Detta för att kunna häfta fast en bred spets och ändå kunna få den att passa i ett 12×12-album.

*******

Den översta kanten har jag stansat med en Martha Stewart-stans – Heart Lace. Den är såå romantiskt läcker!! Absolut ett av mina favorit inköp i år!

Den undre, och veckade kanten, har jag stansat med ytterligare en Martha Stewart-stans, nämligen Doily Lace. Även den är tokläcker och såå användbar!

Mellan dessa papperslager har jag veckat en ljus-lila spets ( samma som jag använde för att rama in hela LO´n ), detta för att få ytterligare djup och 3d-känsla.

*******

Visst är papprena sjukt snygga!! Jag bara älskar min Crafty Individuals-stämpel med krackelerat motiv. Verkligen ett perfekt redskap om man snabbt vill få papper, blommor eller tags att få ett mer slitet och antikt utseende.

Här har jag  först distressat från kanterna och in en bit på pappret. Sen har jag jobbat med stämpeln över så gott som hela bakgrundspappret och även på den stora fotomattan Resultatet tycker jag blev riktigt snyggt!

*******

Ur ett av papprena klippte jag ut några vackra fjärilar i olika storlekar. Dessa lade jag på ett lager med Glossy Accent. När den har torkat så blir pappret ganska tjockt och stabilt och gör det lätt att böja till vingarna på fjärilarna. Några av fjärilarna fick landa i ett hav av blommor och blad… några är på ”fri flykt” upp över LO´n.

 Material:

  • Prima papper – Faith, Tiptoe samt Miss Pretty
  • Martha Stewart -stansar   –  Heart Lace och Doily Lace
  • Glossy Accent
  • Skelettblad

Övrigt såsom blommor, blad, pins samt spets kommer från privata gömmorna…  ;  )

 

 

Innan jag avslutar för idag, vill jag passa på att puffa lite för vår månadstävling som går mot sitt slut. Ni har dock ett par dagar kvar… Läs gärna mer HÄR.

 

Såå… med de orden vill jag tacka för mig och passa på att önska en trevlig Valborg till er alla!

 Elda försiktigt och ta det lugnt med smällarna!  Hoppas ni får det riktigt trevligt!

 

~KRAM! ~

Sophia

2 kommentarer

Filed under *DT - Kurrebo/Sophia, Layouter

2 responses to “äPrima Prima…

  1. Wow! Så superduper snyggt! Gillade verkligen – ALLT!!
    Kram

  2. ja, denna var oootroligt läcker tjejjen… Så vackert du fått samman alla delatjer och dekorationer samt färger… 😀 Så tokigt snygg!! 😀

    Kraaaaaaam

Kommentera

