…det skrivna består…

Hej allesamman!

Nu är jag här igen med ett litet alster att visa upp!  =  )

Den här gången är det ett kort som jag gjort med en del av de nya MajaDesign-papprena .

Cre Diem-serien är heeelt underbar! Softa färger, lite lätt slitet och skitigt och med tidlösa teman!

Kan knappast bli bättre!

Jag har utgått ifrån en 6″x6″-kortstomme och sen skurit till en lämplig bit ur ” Ord flyger bort”.  Tog sen och skar till ytterligare en bit av samma papper, men använde då andra sidan av det.

 Även textremsan kommer ifrån det arket…. det är såå smart gjort av dem! Att ha informationstexten på ena sidan av cut-off-remsan och en vacker text på andra sidan. Verkligen genomtänkt!

Jag plockade sen fram ytterligare ett vackert ark, ” Den oersättliga tiden”. Ett ark med vackra urtavlor, blomrankor och , på baksidan, romerska siffror. Riktigt mums!

Ur nämda ark, klippte jag sen en urtavla och ett blomsterhörn. Dessa monterade jag delvis på 3d-kuddar för att få lite extra djup i kortet.

Som sagt var, vackra papper. De behöver inte så mycket mer för att göra varje alster vackert och speciellt!

Innan jag avslutar, vill jag passa på och påminna om vår månadstävling med temat – VÅR. Du kan läsa mer HÄR.

Kan tillägga att det faktiskt inte kommit så värst många bidrag…. stor vinstchans alltså..  ;  )

Hoppas att ni funnit lite inspiration även idag… Vi ”ses” på lördag…

~ KRAM! ~

Sophia

1 kommentar

Filed under *DT - Kurrebo/Sophia, Kort o Stämplat, Månads-tävlingar

One response to “…det skrivna består…

  1. Maiden

    Papprena är verkligen fantastiskt läckra – å som du skriver, vad smart med texten!! 🙂
    Snyggt kort!
    Kram

Kommentera

