Härliga Graphic 45!

Hej allesammans!

 

Hoppas att ni har haft en riktigt härlig påsk och att ni har hunnit med att vara ute och njuta av det underbara vårvädret!

Själv har jag passat på att ”stjäla” mig till lite egentid och då tagit flera härliga långpromenader. Så skönt nu när dikeskanterna börjar fyllas av söta små tussilagos och luften fylls av fågelkvitter! Mmmmm…njutning!

Men… jag har inte varit helt overksam på pysselfronten för det, haha. Tvärs om, får jag säga.

Idag tänkte jag visa några kort som jag skapat med papper ifrån Graphic 45´s nya härliga serier ”A Proper Gentleman ”, ”On the Boardwalk” samt ”Le´Romantique”.

 En sak som är superb, med Graphic 45, är att de har dubbelsidiga papper och att baksidorna faktiskt är minst lika läckra som framsidorna! Kan ju ställa till det för en när man inte kan bestämma sig för vilken sida man vill använda… ;  ) 

**********

Först ut är ett mer maskulint kort. Här har jag såklart använt mig av den läckra serien ”A Proper Gentleman” till det!

Jag har använt bitar ur flera av de olika papperna och byggt upp i lager-på lager vilket ger en härlig vintage-effekt.

Papper till mer maskulina kort och LO´s har länge varit svåra att hitta och nu när denna serien finns så kommer iallafall jag att fylla mitt förråd inför kommande behov  ;  )

Grapic 45 - A Proper Gentleman

En liten close-up på hur jag jobbat med att få till en annorlunda touch på kanten. Jag har använt en håltång ( men det går lika bra med en öljettsättare el dyl. ) och stansat runt kanterna. Ger en lite mer arbetad och grov look!

 

Grapic 45 - A Proper Gentleman ( detaljbild)

Material:

Papper ur serien ”A Proper Gentleman”  – Timely Point Of View, On The Boulevard, Man About Town samt Dashing And Debonair

**********

 

Nästa kort blev verkligt romantiskt och feminint ! Här har jag , återigen, jobbat med ett flertal olika papper, fast denna gången ur serien ”Le´Romantique”. Jag har valt att hålla designen stram och ren, för jag tycker att övrig dekoration är överflödig med dessa ljuvliga papper.

De är så vackra att det nästan skär i hjärtat att sätta saxen i dem! Men man kan ju inte sitta och klappa på dem föralltid heller… ; ) De blir ju lika fina även när man använt dem, eller hur?

 

Grapic 45 - Le´Romantique

Material:

Papper ur serien ”Le´Romantique” – Tender Missives och  Sweetheart Of Mine.

 

**********

 

Det tredje kortet med Graphic 45-papper, är skapat av serien ”On The Boardwalk”

En verkligt tok-läcker serie med de coolaste badbrudarna. Ett måste för er som gillar att skapa i vintage-stil!!

Rivet, slitet och distressade kanter, en vacker spets och en hoper med blommor och blad. Kan det bli bättre!

Grapic 45 - On the boardwalk

Material:

Papper ur serien ”On The Boardwalk” –  By The Beautiful Sea och  Bathing Beauties

Minirosor, skelettblad …. spets och pärlranka ur egna gömmor

 

Ja, det var allt jag hade att bjuda på idag. Hoppas att jag kunnat inspirera er litegrann nu fast solen lockar och drar utifrån…  =  )

Vill passa på att påminna er om vår månadstävling. Sista dagen för inlämning är 30/4. Läs mer om tävlingen HÄR.

Ha det gott i vårsolen, så ses vi om ett tag igen!

~KRAM! ~

Sophia

4 kommentarer

Filed under *DT - Kurrebo/Sophia, Kort o Stämplat

4 responses to “Härliga Graphic 45!

  1. Åhh såååå hiamls nygga tjejjen!! Älskar hur du fått till det med dessa papper… Kan tycka att dom är lite svåra, men nu fick jag massor av inspiration av dig!! hihi 😛

    Kraaaaaaaaaam

  2. Läckert! Första kortet var såklart min favorit! 🙂 :-p Gillar särskilt de utstansade hålen i kanterna!
    Massa kramar

  3. härliga kort! vad duktig du är 🙂

  4. missylwa

    Visst blir man inspirerad av dessa underbara papper!!? Löööööööööööööv them.

    Fantastiska kort vännen!!
    *kram*
    Ylwa

Kommentera

