Vårkram med Mums!

Ett kort med ”Vårkram” på framsidan måste göra mottagaren lycklig eller hur?

Jag ville göra något alldeles extra till detta inlägg idag då jag känner mig precis så här vårlik och lycklig. Vet ni varför?

Jo i övermorgon är det dags för Handarbetas scrapevent!! Hur kul som helst! Hoppas verkligen att jag får träffa er där så vi kan prata och skratta ihop! Läääängtar.

Till kortet gjorde jag en ask med cellofanpåse i. Hade först ingen speciell tanke om vad jag skulle ha i så jag gick till skafferiet för att leta. Där hittade jag barnens bokstavskex! Min yngsta son undrade varför han inte kunde få smaka av kexen men jag förklarade för honom att det kan han få göra EFTER scrapträffen. Jag tänkte nämligen ta med mig detta så ni kan få klämma och känna lite och kanske smaka! Jag får väl fylla på till sonen om det skulle ta slut *skratt*.

Nyckelpigorna kommer från ett helt mönsterpapper från makingmemories som jag har klippt ut, satt på 3D kuddar och lagt ett tjockt lager 3D lack på. Fjärilarna har jag bara klippt ut och klistrat fast på cellofanpåsen.

Scallopkanten på det gula cardstocken kommer av en Fiskarsstans.

Det jag absolut älskar mest på dessa alster är den lila blomman, Prima spetsen och de helt underbara bokstäverna! De kommer från Prima och är i ett material som påminner om foam/frotté, så gott som jag kan beskriva det. Det allra bästa med dessa är att i samma paket som bokstäverna så ingår det även en hel rad med blingstenar och halvpärlor. Helt sagolikt söta.

 

Allt material kommer från Handarbeta shopen (det enda som är mitt egna är cellofanpåsen):

Prima bokstäver

Prima spets

Löv

Prima lila lilja

Vit blomma

Prima halvpärlor

Enfärgad cardstock

Makingmemories mönsterpapper ”Flutter”

Gult organzaband

Fiskar stans

3D lack

3D kuddar

5 kommentarer

Filed under Altrat, Handarbeta, Kort o Stämplat

5 responses to “Vårkram med Mums!

  1. Åå så härliga färger – man blir alldeles glad av att titta på dina saker!! 🙂
    Massa kramar.

  2. Åh vad läckert!! och vad roligt att få =)

    Syns i morgon gumman
    *kram*
    Ylwa

  3. Helén

    Hej! Ville bara kika in och tacka för en helt underbar träff!! Så himla välordnat, lätt att hitta, glada och trevliga människor, roliga tävlingar och utlottningar – ja, det var första men definitivt inte sista gången för mig!! Jag är så glad att jag vann biljetterna!! Stort TACK!! Kram Helén

  4. Wow vad läckert. Nu får jag påskkänsla 🙂

Kommentera

