Säg GRATTIS med en ask och ett kort!

Här har man ett färdigt kit  när man ska gå och gratta en  jubilar!

I asken kan man lägga något gott att äta, ett fint smycke eller varför inte några badprodukter!

På framsidan har jag dekorerat asken med material som du kan hitta i Handarbeta shopen. Materiallista hittar du längst ned i inlägget.

Den lilla björnen som håller i en ballong är en gullig stämpel som finns att köpa. Jag säger bara: SUPERBILLIG! Spring in till shoppen och kolla! Organzabandet var i en ljusgrön färg när jag fick hem den men jag tyckte inte att den passade till just detta projekt så jag färgade om den med en av mina Copic Sketch pennor.

Ballongen har jag stämplat upp en extra gång och färglagt och satt med 3D kuddar så blir det lite mer liv i motivet.

Jag absolut älskar de fina alfabetsstickersena i brunt klisterpapper! Det är så fin skrivstil på dom tycker jag. Jag har även lagt på ett lager 3D lack på dom.

Jag har köpt mallen på nätet och skrivit ut den hemma. De små runda hålen är en pytteliten rund stans och innanför asken har jag fäst en overheadfilm. Man kanske  inte riktigt ser att jag har satt ett likadant rosa mönsterpapper inuti asken som utanpå för att göra den lite mer dekorerad (eller överarbetad, det beror hur man ser det *skratt*).

Här ser man insidan av asken.

Blommorna är utstansade med retroblomstansen i ett annat papper från graphic minds. La i pärlor och satte silverblad bakom.

Baksidan av asken.

Och till detta har man naturligtvis ett litet kort där det står en gratulationshälsning.

Kortet är av ett vitt hårt papper, bandet färgat i samma färg som på asken så att det skulle matcha och likadana mönsterpapper från graphic minds. Här har jag använt samma nalle/ballong stämpel men klippt bort allt utom ballongen. Färglagt i olika färger, 3D lack på och satt med 3D kuddar i två eller tre lager!

Närbild på hur jag har satt fast ballongerna i olika lager.

Avslutar mitt inlägg med ett kort på baksidan av kortet. Ibland tycker jag nämligen att det är viktigt med helheten i det jag gör. Allting ska ha en tanke med det man gör, det kan vara matchande färger, dekorationer och alla sidor av sitt projekt är lika viktiga för helheten!

Hoppas ni är inspirerade av mitt inlägg idag och att ni går ut i vårsolen och får er en rejäl dos med D-vitamin! Det gör jag iallafall!

Kram!

//Veronica

Materiallista:

Graphic Minds papper

Nalle stämpel

Löv

Halvpärlor

Enfärgat papper

4 kommentarer

Filed under Altrat, Kort o Stämplat

4 responses to “Säg GRATTIS med en ask och ett kort!

  1. Wow! Superduper fint! 🙂
    Vad snyggt det blev när du byggde upp ballongerna!
    Kram

  2. Åhh ja sååå himla läckert det blev tjejjen!! Mumsigt värre!! Håller med Maiden om att det är himla snyggt med ballongerna!! 😛

    Kraaaaaaaaaaam

  3. Smart gjort. Gillar ballongerna

  4. Oh vilka fina grejer du gjort! Kul med de utstansade blommorna!

    Mvh Madeleine från Graphic Minds

Kommentera

